vrijdag 17 januari 2014

Het is misdadig

Naar aanleiding van mijn verhaal Stoomboot meets Loveboat (vervolg hiervan wordt in november 2014 gepost), kreeg ik de vraag of ik niet nog eens een verhaal wilde bedenken. Deze keer een heel andere kant op, nl. die van de misdaad. Een merkwaardig verzoek? Niet als je bedenkt dat het voor een collega is die dol is op detectives en thrillers. Mieke neemt binnenkort afscheid en zoals de gewoonte is, doen we als collega's dan iets leuks. Mieke krijgt dit jaar een misdaadboek van ons. Voor het intro, waarin de misdaad gepleegd wordt, ben ik gevraagd. Dit intro is ondertussen geschreven. Nu is het wachten op de mailtjes van collega's waarin ze vertellen wat ze Mieke als kleinigheidje geven. Elk van deze voorwerpen kan een aanwijzing zijn voor wie de moord gepleegd heeft. Het allerleukste is wellicht dan wel dat de collega's geen idee hebben wie uiteindelijk schuldig bevonden zal worden.


Uiteraard kan ik nu niet het risico nemen om hier het moordmysterie voor Mieke te posten. Dat zal moeten wachten tot na haar afscheidsontbijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten